Ви зараз переглядаєте У КНП «Міська лікарня №9» ЗМР відбувся тренінг з сортування від ВООЗ

У КНП «Міська лікарня №9» ЗМР відбувся тренінг з сортування від ВООЗ

  • Автор запису:
  • Категорія запису:Новини

Анестезіологи відділення ВЕНМД, лікарі МНС, лікарі-травматологи, фельдшери МНС та медичні сестри КНП «Міська лікарня №9» ЗМР спробували себе у ролі сортувальників та координаторів лікувальних зон під час ситуації з великою кількістю постраждалих.

«Медичне сортування» — це комплекс маніпуляцій для розподілу постраждалих на порівняно однорідні групи за важкістю їхнього стану та обсягом необхідної медичної допомоги.

За «легендою» консультантів європейського офісу ВООЗ, до лікувального закладу, майже одночасно, поступають 60 постраждалих від вибуху. Серед них – діти, вагітна жінка, літні люди, а також багато «важкотравмованих». Частина постраждалих доставляється каретами «швидкої», решта – це «самозвернення» або люди, які дісталися найближчого медзакладу попутним транспортом. У цей час всі ресурси лікарні починають працювати для надання допомоги, а особливе навантаження бере на себе відділення екстреної невідкладної медичної допомоги. Незвична стресова ситуація, напруга, що виникає під час симуляційного тренінгу, сприяють «загартовуванню» колективу на випадок справжнього масового поступлення, кажуть організатори тренінгу від Всесвітнього організації охорони здоров’я.

Галина Цимбалюк (доцентка кафедри екстреної і симуляційної медицини Тернопільського національного медичного університету, директорка симуляційного центру ТНМУ, кандидатка медичних наук):
«Лікарні визначалися за узгодженням із Міністерством охорони здоров’я України, а також Українським науково-практичним центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Цей курс розпочався ще минулого року за фінансування та підтримки ВООЗ. Курс показав дуже гарний результат. Ми працювали у тих клініках, котрі вже мали випадки масового надходження постраждалих, або де є великий ризик, що вони їх будуть мати.
Це – сучасний практичний курс із використанням симуляційних технологій із залученням інструкторів, які мають відповідні сертифікати європейських та міжнародних асоціацій. Складається він із три частин. По-перше – це вивчення плану реагування на надзвичайну подію в окремо взятому медзакладі. Після того ми робимо обхід території лікарні разом із адміністрацією, де оглядаємо в’їзди, піші входи-виходи, тобто вивчаємо «маршрути пацієнта». Разом із цим вивчаємо потужності та кадровий потенціал лікарні, який працює у денний та нічний час, вихідні.
Потім починається семінар, або інтерактивна лекція, під час котрої ми озвучуємо рекомендації ВООЗ, що адаптовані під умови воєнного стану. Згодом, як ми точково розібрали всі нагальні питання комплексної взаємодії всіх працівників лікарні у випадку масового ураження людей, розпочинаються практичні заняття з сортування. На цьому етапі кожен із представників медичного корпусу лікарні може виступити в якості сортувальника, коли потрібно буде дуже швидко визначити важкість стану пацієнта. Згодом, так званий «стрес-тест». Це вже практична частина нашого тренінгу, під час котрої медики працюють із сучасними манекенами та спеціально залученими «статистами». І, нарешті, наприкінці запускаємо «симуляційний сценарій».
Особливість такого практичного заняття полягає у тому, що воно проводиться не десь в окремому приміщенні, а безпосередньо у приймальних відділеннях та відділеннях екстреної медичної допомоги медзакладу. Тут працюють разом усі – лікарі, молодший медичний персонал, технічні служби. При цьому прискіпливо придивляємось до злагодженості дій медичної команди, надаємо поради. Оцінки ми не ставимо, адже у нас зовсім інша мета – дати можливість зрозуміти наскільки вдалим є план загальної роботи лікарні у випадку надзвичайної ситуації із великої кількістю постраждалих».

Олександр Вєдєнєєв (в.о. медичного директора КНП «Міська лікарня №9» ЗМР):
«Дуже корисна та змістовна зустріч! Ми в черговий раз удосконалили свої навички. Побачили ті моменти, де нам треба ще їх доопрацювати та зробили висновки. Надалі оптимізуємо процес сортування і надання допомоги постраждалим у критичних ситуаціях у випадках масового ураження. Щиро дякуємо професійній команді гостей, яка відпрацювала на відмінно, а також сподіваємось на плідну співпрацю у подальшому!»